Dialekt

JA, det har jag tänkt på nu i några dagar.. Sandviksmål eller hela gästrikland är ju inte den snyggaste dialekten.. man tänker ju inte på det direkt när man bor där, men när jag flyttade och inte var hemma på ett ganska bra tag o sedan kom hem o hälsade på hörde jag verkligen hur FULT det är :P Men men, då säger jag att skånska är MYCKET finare :)


haha, ja kände bara för att skriva det :P

och jag har inte haft någon större lust att blogga de senaste dagarna och därför inte blivit några inlägg.. men är det någon som bryr sig? NEJ, skulle inte tro det heller :P


Kommentarer
Postat av: inglo

jo jag gör :P

2009-07-24 @ 17:49:53
URL: http://inglo.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hur FURT det låter menar du va??;) Men skaone låter inte alltid så snyggt heller=) Kram på´re

2009-07-28 @ 13:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0